Σκαλίζοντας.


The_Turquoise_Trees_Stick_Together_email

http://www.reneetaylorgallery.com/Jackson.html

Είσαι ιδιαίτερος άνθρωπος μου είπε ο γιος μου.

Είσαι Μέντιουμ είπε η κόρη μου, είσαι στο μέλλον, δηλαδή σκέφτεσαι διαρκώς καινούργια πράγματα και καταλαβαίνεις το νόημα τους, συμπλήρωσε μετά.

Σύμφωνα με τον  ανιψιό μου είμαι εκείνος που προβλέπει το απρόβλεπτο  περιμένοντας το και επίσης ο άνθρωπος που τον έμαθα να υπολογίζει το χειρότερο ενδεχόμενο πριν κάνει κάτι.

Μακάρι να είχαν την ίδια άποψη και οι συνομήλικοι μου ή έστω εγώ ο ίδιος για τον εαυτό μου, γιατί ως τώρα η έρευνα αγοράς γύρω μου, βασίζεται σε άτομα 10,15 και 22 ετών.

Ένας πολύ κοντινός μου άνθρωπος  είπε ότι στην ηλικία  μας, μετά τα σαράντα, έχουμε χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Θεωρώ πως μόνο από αυτό δεν πάσχω του απάντησα, αλλά από τότε το σκέφτομαι διαρκώς.

Πόσο ενέργεια καταναλώνω για να αποδείξω το αντίθετο αναρωτιέμαι και πόσα από εκείνα που λέω και πράττω θα τα έκανα, αν δεν ήθελα να αποδείξω κάτι.

Όμως κάθε φορά που θέλω να με φανταστώ σε εκείνο το επίπεδο που το θεωρώ ιδανικό κοιτώντας σε  μελλοντικό χρόνο,  λίγες αλλαγές σε σχέση με την σημερινή μου ζωή θα έκανα. Ίσως γιατί έχω όχι μόνο εκπληρώσει αλλά ξεπεράσει, αρκετούς από τους στόχους μου.

Αν αυτό λέγεται ευτυχία είμαι όντως πολύ κοντά και σίγουρα η ευτυχία με την επιτυχία είναι δυο διαφορετικές έννοιες, που όμως συναντιούνται συχνά.

Τι θεωρείται επιτυχία στην εποχή μας για την κοινωνία μας;

Δεν θέλω να το σκέφτομαι γιατί θα αναγκαστώ να μιλήσω για τον μέσο όρο που αντιπαθώ σαν έννοια και θα θυμάμαι πάντοτε το φανταστικό παράδειγμα με έναν άνθρωπο που έβαλαν το κεφάλι του στον φούρνο και τα πόδια του στην κατάψυξη για  να καταφέρουν να έχει την φυσιολογική θερμοκρασία των 36,6  αλλά δεν ήταν πια ζωντανός.

Ο άνθρωπος αποτελείται από ένα ποσοστό της Μητέρας και από ένα μικρότερο του Πατέρα υποστηρίζουν οι ειδικοί στην ψυχανάλυση αν και δεν έχω καταφέρει να την κάνω ακόμα στα σαράντα τρία μου, αν φυσικά εξαιρέσεις τις ατελείωτες ψυχαναλυτικές συζητήσεις με ανθρώπους που επέλεξα να ψυχαναλύομαι.

Αν ισχύει το παραπάνω έχω ελάχιστα αλλά έντονα στοιχεία που με χαρακτηρίζουν, σε ένα αξιακό δέντρο που συνεχώς διατηρώ τον κορμό του, αλλά του αλλάζω συνεχώς τα συστατικά του με μπόλιασμα καλλιεργώντας  τον  από τις δικές μου εμπειρίες που επέλεξα ή έτυχε να βιώσω από την πολύ νεαρή ηλικία που κατάφερα και απογαλακτίστηκα.

Εκείνο που σίγουρα έχει ανάγκη το δέντρο είναι η προσοχή μας,  το περιβάλλον που μεγαλώνει και με πόσους μοιράζεται τους πόρους που τρέφεται. Μπορείς να του αλλάξεις το χώμα μπορείς να το μεταφέρεις σε άλλο σημείο, σε άλλο κλίμα και αν είναι στο χέρι σου να επιλέξεις τα δέντρα που θα το περιστοιχίζουν και θα τρέφονται από τον ίδιο υδροφόρο ορίζοντα αναπνέοντας  το ίδιο οξυγόνο.

Μια φράση που με χαρακτηρίζει είναι εκείνη που λέει:

“Αν δεν σου αρέσει εκεί που είσαι φύγε, δεν είσαι δέντρο».

Αν είσαι όμως και έχουμε πολλά κοινά με τα δέντρα εμείς οι άνθρωποι, τότε ξεφεύγουμε καμιά φορά από τις ρίζες μας που μας κρατάνε, από την φύση μας δηλαδή και κάνουμε παρά φύση πράξεις με αποτέλεσμα να μαραινόμαστε και να είναι δύσκολο να ξανά ανθίσουμε.

Αυτός είναι ο μεγαλύτερος μου φόβος, να μην αφήσω το δέντρο να μαραθεί από ανευθυνότητα και είναι αδύνατον στο μέλλον να ανθίσει ξανά.

Την ίδια ευθύνη νιώθω έντονα και για τους ανθρώπους μου, σπάνια τους συμβουλεύω καθώς το δικαίωμα στις επιλογές τους προηγείται από τα υποκειμενικά μου κριτήρια.

Η ελευθερία των πράξεων μας πρέπει να φροντίζουμε να έχει επιπτώσεις μόνο σε εμάς όταν δεν έχουν το θετικό αποτέλεσμα που αναμένουμε, αλλά αυτό συμβαίνει σπάνια καθώς είμαστε συνδεδεμένοι με τον κύκλο των ανθρώπων που επιλέξαμε ή με εκείνους που κατά σύμπτωση συνυπάρχουμε στο ίδιο οικοσύστημα. Αυτό από μόνο του μειώνει την ελευθερία μας και αυξάνει τον βαθμό της υπευθυνότητας μας.

Όσο  συναναστρεφόμαστε με περισσοτέρους ανθρώπους  τόσο ο βαθμός δυσκολίας αυξάνει, αν θέλουμε να απολαύσουμε την απόλυτη ελευθερία στις πράξεις μας ή θα πρέπει να απομονωθούμε αν θέλουμε να αναλάβουμε και το αντίστοιχο ρίσκο της αποτυχίας τους ή να τους προειδοποιήσουμε ώστε να έχουν την επιλογή να μας δηλώσουν τις επιπτώσεις από την πλευρά  τους.

Το παραπάνω ευτυχώς δεν είναι κανόνας και δεν μπορεί να ισχύει για όλες τις περιπτώσεις  καθώς υπάρχουν διαφορετικές σχέσεις που απαιτούν διαφορετικούς χειρισμούς.

Σε ένα πρώτο επίπεδο θα τις ανέφερα σαν εξαρτημένες και μη εξαρτημένες, για να έχουμε έναν πρώτο διαχωρισμό.

Σκαλίζω το χώμα λοιπόν, ξεχορταριάζω, ποτίζω και φροντίζω και τα γύρω δέντρα για το καλό του δέντρου που θέλω να συνεχίζει να ανθίζει, έχοντας πλέον την γνώση πως επηρεάζεται και επηρεάζει το περιβάλλον του.

Σχολιάστε

