Από τον τοίχο στο τηλέφωνο.


Πριν πέντε χρόνια άρχισα και εγώ να φλερτάρω με το Facebook.
Ο γιός μου ήταν ήδη επτά ετών ή κόρη μου δύο και εγώ εργαζόμουν στον χώρο των ΜΜΕ ήδη δεκατρία έτη.
Στην αρχή ήμουν πολύ προσεχτικός ως προς την χρήση του και κάθε φορά που έγραφα ήταν σαν να έπαιρνα απόφαση για ένα νέο τατουάζ.
Προβληματισμένος για την χρήση του στον χώρο εργασίας άκουγα πολλών ειδών συμβουλές για την απαγόρευση του και έτσι από αντίδραση αποφάσισα να το «επιβάλω».
Μέσα στην πενταετία απέκτησα περισσότερους από χίλιους «φίλους» και χθες διάβασα στον τοίχο ενός φίλου μου τον προβληματισμό του, για το πόσους φίλους θα χάσει αν σταματήσει να είναι online;

Τότε σκέφτηκα πως η λέξη φίλος ή είχε χάσει εδώ την αξία της καθώς κάποιοι είχα πάρει πολύ σοβαρά την νέα τους διαδικτυακή διέξοδο ή έλεγαν κάτι πιο σημαντικό και εμείς αρνηθήκαμε να πάρουμε το μήνυμα. Είναι αλήθεια πως ακούγεται αρκετά πιο τίμιο το Follower στο twitter και το Instagram ή το Influencer στο Klout από το φίλος στο Facebook και στο Foursquare.

Λένε πως υπάρχει δυσαναλογία μεταξύ αληθινών και διαδικτυακών φίλων. Εγώ προσωπικά νιώθω πως αν είσαι εξωστρεφής και φιλικός στην πραγματική σου ζωή κάπως έτσι συμπεριφέρεσαι και στο διαδίκτυο. Φυσικά και υπάρχουν εξαιρέσεις για να επιβεβαιώσουν τον κανόνα και βλέπουμε τον αντιπαθητικό με χιλιάδες φίλους και τον ευχάριστο τύπο που γνωρίζαμε να κολυμπά στην εσωστρέφεια. Όλα είναι προσωπικές επιλογές και δεν υπάρχει σωστό και λάθος όσο και να το αναλύσεις.
Είμαι από εκείνους που ισχυρίζονται με λογικά επιχειρήματα πως η τεχνολογία είναι καλή ή κακή αναλόγως την χρήση.

Ζήσαμε υπερβολές, είδαμε και real life μετά από το “second life”.Παρακολουθήσαμε προκλητικές φωτογραφίες και εκφράσεις όπως προκλητικά θα εμφανιζόταν ή θα επικοινωνούσε κάποιος σε εκείνους που ήθελε δημοσίως ή από έλλειψη τεχνογνωσίας ή κατά λάθος…
Είδαμε βαθιά προσωπικές στιγμές να δημοσιοποιούνται όπως το να χάσει κάποιος τον άνθρωπο του ή την γάτα του, αλλά και στιγμές που βάλαμε τον μεγεθυντικό φακό πάνω τους για την δήλωση του τάδε ή για την πράξη του δείνα.
Μας βρήκαν ή τους ψάξαμε συμμαθητές, συμφοιτητές, συγγενείς, σειρές από τον στρατό, συνάδελφοι και παλιοί μας έρωτες που ή πραγματικά μας έλειψαν ή κρυβόμασταν για να μας χάσουν.
Και μετά ήρθαν τα brands, ναι εκεί ήταν από την αρχή αλλά δεν είχαν κάνει αισθητή την παρουσία τους. Χιλιάδες σελίδες , ομάδες , εφαρμογές και χιλιάδες τρόποι για να σου πάρουν ένα like με την υπόσχεση να σε ακολουθούν, να σου χαρίζουν και να σε ενημερώνουν για μια ζωή για την δική τους ζωή.
Και μετά ήρθε η μοναξιά, ή ανεργία, ή κρίση , η επανάσταση, η αγανάκτηση, διχαστήκαμε όπως συνηθίζουμε πάντοτε, μετατρέψαμε το κοινωνικό μας δίκτυο σε ένα βήμα για εμάς να ανεβαίνουμε χωρίς να περιμένουμε την σειρά μας και να φωνάζουμε νιώθοντας πως ακουγόμαστε.
Γίναμε ένα ακροατήριο ομιλητών, και αυξήσαμε τις ώρες μας εκεί μέσα , κάποιοι άλλοι βαρέθηκαν έφυγαν άφησαν το μαγαζί μόνο του με ανοιχτή την πόρτα, με το προφίλ τους όπως ήταν την τελευταία μέρα πριν το κλείσουν και είναι τώρα σκονισμένο, ανενεργό.
Βρήκαν άλλα μέσα να εκφραστούν όμως το Facebook γιόρτασε πρόσφατα τα το ένα δις μέλη και μπήκε στο χρηματιστήριο.

Ο γιός μου πήγε γυμνάσιο και με έκανε «φίλο» του από πατέρα του και ίσως κόρη μου ακολουθήσει σε λίγο .
Θεωρώ πως έχω καλή γειτονιά, από καλούς φίλους και δεν θα μετακομίσω και φέτος αλλά θα κλείνω πιο πολύ τις κουρτίνες όταν πρέπει και θα κάνω λιγότερο θόρυβο. Υπόσχομαι πως θα προσπαθήσω να σηκώνω το τηλέφωνο όταν γιορτάζει κάποιος και να μην χάνομαι γιατί νιώθω «δίπλα» σας.
Τώρα είδα πως ο «χρήστης», η αδελφή μου έχει γενέθλια και με ενημερώνει να ευχηθώ στο χρονολόγιο της , όμως λέω να της ευχηθώ όπως της αξίζει !

Στον Μιχάλη.

One thought on “Από τον τοίχο στο τηλέφωνο.

  1. Η συνειδητότητα είναι η αρχή. Μπράβο.

    Στις 24 Οκτωβρίου 2012 10:39 π.μ., ο χρήστης Delalis’s Blog έγραψε:

    > ** > delalis posted: «Πριν πέντε χρόνια άρχισα και εγώ να φλερτάρω με το > Facebook. Ο γιός μου ήταν ήδη επτά ετών ή κόρη μου δύο και εγώ εργαζόμουν > στον χώρο των ΜΜΕ ήδλ

Σχολιάστε

